mariusz1983 |
Sierżant |

|
|
Dołączył: 01 Sie 2009 |
Posty: 27 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Piła |
|
|
 |
 |
 |
|
"Podczas wojny wybudowano także trzy betonowe pasy startowe o długości 1525, 1200 i 1125 metrów usytuowane na kształt trójkąta." - tak było za Niemca.
"W związku z przyjęciem nowych samolotów lotnisko ponownie zostało gruntownie przebudowane. Wydłużona została główna droga startowa, która ostatecznie miała długość 2600 metrów." - tu przed przejęciem SU-22
"Lotnisko posiada cztery drogi startowe oraz liczne drogi kołowania. Główna droga startowa, betonowa, ma wymiary 2400 x 60 metrów i wybudowana jest na kierunku 03/21. Dwie krótkie trawiaste drogi startowe o wymiarach 700 x 100 m i 450 x 150 m leżą po obu stronach betonowej drogi startowej i dodatkowa trawiasta droga startowa na kierunku 09/27 ma wymiary 750 x 150 m. Lotnisko ma nietypowy układ północ-południe, kiedy to większość lotnisk w Polsce ma układy typu zachód-wschód." - a to informacja z wikipedii
"Wprowadzenie do eksploatacji w 6 plm-b samolotów Su-22 stwarzało wiele problemów: m.in. awaryjność awioniki spowodowaną dużą wilgotnością w nowych schronohangarach, a także nadmierny hałas, gdyż pilskie lotnisko było położone w sąsiedztwie terenu miejskiego. Aby temu zaradzić stworzono barierę przeciwhałasową."
nasuwają mi się takie pytania:
czy po wybudowaniu 3 pasów startowych przez niemców lotnisko od nowa zostało zbudowane po wojnie? Czy nadal istnieją te pasy startowe i został ten jeden najdłuższy tylko wydłużony przed przejęciem Su? Jeżeli istnieją to prosiłbym o zaznaczenie na jakiejś mapce wspomnianego trójkąta który one tworzą. Dlaczego w wikipedii mowa o jednym pasie?
I jak wygląda dokłanie na naszym lotnisku wspomniana bariera przeciwhałasowa?? |
|