Szczepan |
Kapral |
|
|
Dołączył: 28 Wrz 2007 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Trzcianka |
|
|
|
|
|
|
Własnie widze że zrobił sie mały klops , w sobotę jeszcze chodziła, na szczęście mam jeszcze skopiowane informacje własnie z tej stronki, które teraz podaje:
Nadliczbowy Ił-2
Do jednostek polskiego lotnictwa wojskowego trafiło 120 samolotów typu Iliuszyn Ił-2. Maszyny tego typu latały w 3, 6, 7 i 8 Pułku Lotnictwa Szturmowego. Z powodu niezwykłej inicjatywy techników 6 Pułku Lotnictwa Szturmowego polskie lotnictwo pozyskało w nietypowy sposób jeszcze jednš maszynę tego typu.
W 1948 r. we Wrocławiu personel techniczny tej jednostki podjął niezwykłe zobowišzanie. Mianowicie postanowili oni zbudować od podstaw Iła-2. Potrzebne podzespoły i części technicy i mechanicy postanowili wybrać z istniejšcego na lotnisku złomowiska samolotów. Inicjatorem przedsięwzięcia był radziecki technik, chor. Wiaczesław Budo. Przy budowie Iła-2 pomagali mu sierż. Henryk Bednarkiewicz, st. szer. Gustaw Czernigiewicz, szer. Ryszard Fordynacki i st. szer. Jan Tumidajewicz. W czasie wolnym od pracy i służby krzątali się przy złomowisku, kombinowali, majsterkowali i w lecie 1948 r. zmontowali od podstaw jak nowy samolot Ił-2.
Jedynym problemem było wprowadzenie maszyn do rejestru, ponieważ nie posiadała ona numeru seryjnego, gdyż była składakiem kilku płatowców. Problem ten rozwiązano powołując komisję pułkową z udziałem przedstawiciela z Dowództwa Wojsk Lotniczych. Nowo zmontowany Ił-2 został dokładnie sprawdzony oraz oblatany i jako maszyna szkolno-treningowa wcielony na stan pułku. |
|