Forum Miłośników 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko- Bombowego

Piła ( 1952-1998 )

Forum Forum Miłośników 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko- Bombowego Strona Główna -> Mapy i plany lotniska -> Pas awaryjny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Pas awaryjny
PostWysłany: Pon 22:01, 23 Paź 2006
Defcon One
KONTROLER LOTÓW
KONTROLER LOTÓW

 
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (EPPI) / Warszawa (EPWA)





Długo się nad tym zastanawiałem i do dnia dzisiejszego nie wiem, która część pilskiej płyty lotniska to pas awaryjny. Czy to jest ta droga łącząca jedna eskadrę (od strony Gładyszewa) z CPPS czy też może równoległy odcinek biegnący od początku pasa (od strony południowej) do wysokości CPPS?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:48, 30 Paź 2006
eReN
ZASŁUŻONY

 
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wałcz (EPMI)





To od strefy rozśrodkowania to stary pas startowy a obecnie droga kołowania , a to równoległe to zwyczajnie droga kołowania.
Piła przecież nie miała awaryjnego pasa.

Zapasowe lotnisko dla Piły było w broczynie, a zapasowy Drogowy odcinek lotniskowy koło Machlin.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:10, 04 Lis 2006
Defcon One
KONTROLER LOTÓW
KONTROLER LOTÓW

 
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła (EPPI) / Warszawa (EPWA)





eReN napisał:
To od strefy rozśrodkowania to stary pas startowy a obecnie droga kołowania , a to równoległe to zwyczajnie droga kołowania.
Piła przecież nie miała awaryjnego pasa.

Zapasowe lotnisko dla Piły było w broczynie, a zapasowy Drogowy odcinek lotniskowy koło Machlin.


Wielkie dzięki. O to mi właśnie chodziło, bo już kilka razy spotkałem się z błędnym stwierdzeniem o pasie startowym w Pile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:51, 09 Sty 2007
piter
Szeregowy
Szeregowy

 
Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Na 305 też by wylądował,a obok pasa po długości była niby nawierzchnia utwardzona, mógł wylądować może limek jesli tak było niewiem, tak słyszałem od starzyzny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:16, 14 Sty 2007
Toyo
VIP FORUM
VIP FORUM

 
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Pas awaryjny jest to wydzielona część trawiastej płaszczyzny lotniska, w Pile był on ustułowany z prawej strony pasa (z kierunku 215), pomiędzy pasem, a ścianą drzew. Takie umiejscowienie było dość problematyczne ze względu na przecinającą drogę kołowania (stary 305). Ideą takiego pasa jest umożliwienie lądowania samolotu np. bez podwozia, gdy zachodzi duże prawdopodobieństwo pozaru wynikającego z tarcia metalu o beton.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:45, 18 Cze 2007
jasmar
Szeregowy
Szeregowy

 
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Pas awaryjny istniał - ustułowany z prawej strony pasa (z kierunku 215), pomiędzy pasem, a ścianą drzew do drogi kołowania - (stary 305). Pod koniec lat 80-tych przed każdymi lotami były rozstawiane światła zabezpieczane przez pluton urzędzeń elektroświetlnych ( drużyna Łucz ) kompanii UL. Później po wielokrotnych kradzieżach kabla zasilającego ( leżał on na ziemi jak przy zabezpieczeniu oświetleniowym lotniska zapasowego ) został on zakopany na głębokość około 20-30 cm. Oświetlenie pasa awaryjnego było zasilane z obiektu kompanii UL - GRM II z sieci i awaryjnie zespołem prądotwórczym ESB-12 WS. obsługiwany przez 2 zołnierzy drużyny Łucz lub APM w systemie dyżurowym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:40, 22 Wrz 2008
jendrek93_94
Szeregowy
Szeregowy

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





jasmar napisał:
Pas awaryjny istniał - ustułowany z prawej strony pasa (z kierunku 215), pomiędzy pasem, a ścianą drzew do drogi kołowania - (stary 305). Pod koniec lat 80-tych przed każdymi lotami były rozstawiane światła zabezpieczane przez pluton urzędzeń elektroświetlnych ( drużyna Łucz ) kompanii UL. Później po wielokrotnych kradzieżach kabla zasilającego ( leżał on na ziemi jak przy zabezpieczeniu oświetleniowym lotniska zapasowego ) został on zakopany na głębokość około 20-30 cm. Oświetlenie pasa awaryjnego było zasilane z obiektu kompanii UL - GRM II z sieci i awaryjnie zespołem prądotwórczym ESB-12 WS. obsługiwany przez 2 zołnierzy drużyny Łucz lub APM w systemie dyżurowym.


Dokładnie, czasem pełniłem służbę na tak zwanym "agregacie" który zasilał oświetlenie pasa awaryjnego. Pozdrowionka z Torunia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:07, 17 Sie 2017
aaa4
Szeregowy
Szeregowy

 
Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





-To wlasnie ten proces umozliwia mi myslenie.

-Brr - powtorzyl Martin. - To znaczy, ze im wyzsza temperatura otoczenia, tym szybciej myslisz?

-Do pewnego stopnia - wyjasnil uprzejmie Pawlik. - Powyzej czterdziestu stopni ciepla struktura zaczyna szwankowac. A przy piecdzieonciu dostaje swira.

-Dobrze, dajmy spokoj twojej fizjologii - zdecydowal Martin. - Jak postanowiliscie dokopac klucznikom? I za co? I po co?

-Jak - zobaczymy, adekwatnie do sytuacji, za co - za niechec do rownouprawnienia, po co - w celu zaprowadzenia pokoju w calym Wszechswiecie!

Martin przyjrzal onuwaznie amebie i doszedl do wniosku,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:17, 17 Sie 2017
aaa4
Szeregowy
Szeregowy

 
Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





-Tak... - Irina wydawala onzbita z tropu. - Bezzaryjczycy wyliczyli to bardzo dokladnie. Wszystkie inne planety zostaly podlaczone do onci transportowej znacznie pozniej, pol roku, rok, ale pozniej. Jaki wniosek mozna wyciagnac z tej informacji?

-Lokalizacja planety klucznikow... - wyszeptal Martin.

-Otoz to! - zawolala Irina. - Jesli ekspansja zaczela onjednoczesnie we wszystkich kierunkach i wszystkie statki klucznikow lecialy mniej wiecej z ta sama predkoscia - a mamy podstawy przypuszczac, ze tak wlasnie [link widoczny dla zalogowanych]
bylo - mozemy stworzyc mape. Gwiezdny globus.

-A ojczyzna klucznikow? - Zapytal Martin.

-Gamma Capelli. Trzy i pol roku swietlnego stad.

-To... to bardzo wazna informacja - przyznal Martin. - Gdybysmy mieli gwiazdoloty...

-Mamy gwiazdoloty - wtracil skromnie Pawlik. - A raczej - jeden gwiazdolot.

Martin musial policzyc do pieciu, zanim udalo mu onzapytac spokojnym tonem:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aaa4 dnia Czw 17:19, 17 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Pas awaryjny
Forum Forum Miłośników 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko- Bombowego Strona Główna -> Mapy i plany lotniska
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin